close
قصص

رواية أحببت دكتور جامعي كاملة بقلم دنيا محمد

يزن بضحك: مالك ي حبيبتي انتي حامل في ابني والله

نور وهي مكسوفة: الاكل جاهز تحت البس وتعالي

يزن قرب عليها ورفع وشها وقال: مكسوفة من اي ي حبيبتي انا جوزك.

نور وهي بتهرب من الموضوع: اومال ست سوزي فين تفطر معانا

يزن بهزار: سبيها اصلها تعبانة شوية

نور بغيرة: امم طب روح شوف مالها

يزن: يلا بينا ننزل ناكل

بزن لبس ونزل اكل وبعدها اخد نور يقعدو في الجنينة

يزن: بصي هحكيلك ع كل حاجة اهو وبدا يحكلها كل حاجة من ساعت ما عرف لحد انهرضة

نور بصد@مة: وانت خبيت عليا ليه

يزن: عشان لو عرفتك كنا هنتكشف وكنت عايز اعرفها اني مبحبكيش بس صدقيني انا بحبك اوي وعديت مرحلة الحب كمان

نور بدموع: ونا كمان بحبك اوي

وحضنته جه بليل وكان يزن راجع من بره ودخل اوضته لاقي فيها شموع وورد احمر ونور واقفة قدامو لابسة فستان قبل الركبة بشوية وكان لونه اسود وسايبة شعرها منسدل علي ضهرها
يزن بصد@مة: اي الجمال ده

نور بكسوف: يلا عشان نتعشي

يزن بضحك: ده فيه عشا كمان

يزن قعد وبعدها نور خلتو يقوم وقالتله تعالي نرقص

ورقصو سلو وكان الجو رومانسي خالص

وبعدها شالها ووو…

في الصباح صحي يزن وقام يستحمي وطلع لاقي نور لسه نايمة راح صحاها وقالها: اصحي ي حبيبتي بقينا العصر

نور قامت بضيق: اي بتصحيني بدري لي

يزن بصد@مة: نور حبيبتي احنا العصر

نور بصد@مة: انا نمت. كل ده ليهه

يزن ضحك ونزل يحضر هو الغداء

يزن حضر الغداء ولقي نور نازلة

يزن: مامتك جاية انهرضة تقعد معاكي شوية

نور بفرحة: الحمد لله دي وحشتني اوي

يزن ونور اكلو ومامتها جت

وقعدت معاها ومشت

يزن قال لنور قومي البسي هنروح مكان

نور لبست ونزلت معاه باستغراب

ويزن وداها مكان

نور بفرحة: انت بتهزر اكيد لاء

يزن بستفزاز: لا ده حقيقي
يزن بحب: اي رايك في المكان

نور بفرحة: لالا بتهزرر ده بجد

يزن بحب: ايوة

المكان كان كافية علي البحر نور كانت بتحلم يبقي ليها كافية باسمها علي بحر

نور بدموع حضنته وقالتله: بحبك اوي شكراا

يزن ضمها بقوة: متقوليش شكرا انتي حياتي ولو عوزتي القمر اجبهولك

نور كانت فرحانة اوي ودخلت تشوف الكافية كان كافية كبير وفيه ويتر كتير لان المكان كبير

ويزن عمل يفطة علي الكافية لنور سماه
Kofi Nour.

يزن بحب: افتتاح الكافية هيبقي بكره

نور بتفكير: امم ماشي بس لازم ابدا اذاكر الامتحنات الاسبوع الجاي

يزن بعشق: انا جنبك وهذاكرلك انا

نور ابتسمت ليه بحب وروحو اتعشو ونامو

جه الصباح ونور صحيت بنشاط وبصت علي يزن بحب

وباسته من خده وقامت تاخد دش وطلعت صحت يزن

نور بحنان: يزن حبيبي قوم

يزن بنعاس: شوية شوية

نور بضحك: لاء يلا قوم ي كسلان

ويزن قام بكسل وقالها: صباح الفل

نور بحب: صباح النور ي حبيبي هروح احضر فطار وانت البس وانزل بقا

نور نزلت تحضر الفطار نور وهي واقفة في المطبخ وبتحضر الفطار بحب احتضنها يزن من الخلف وقالها بحبك

نور لفت ليه وقالت بعشق: وانا كمان بحبك اوي

يزن قبل’ها قبلة رقيقة علي خدها واخد الطبق وطلع بيه واستناها

نور طلعت وحطت الفطار قدامو وفطرو مع بعض وبعدها نور قالت ل يزن: انا عاوزة انزل اتمشي شوية

يزن: طب ما احنا هننزل بليل عشان افتتاح الكافية بتاعك

نور بحب: اسمو بتاعنا ع فكرة

يزن بحنية: لاء يروحي انا كاتبو باسمك وملكك انتي بس

نور باسته من خده وقالتله زهقانة وعايزة انزل دلوقتي

يزن برفعة حاجب: سؤال بس واحدة قعدة مع حبيبها زهقانة ازاي ولي ياعني

(محن اوي الواد ده كلنا بنزهق عادي 😂)

نور بخبث: انت مش حبيبي بس دانت عشقي

وقامو يلبسو يخرجوا شوية

(ملحوظة.. ورقة سوزي اللي مضي عليها يزن المليون جنيه بتاعتها اتقطعت ومبقاش فيه فلوس علي يزن)

خرج نور ويزن يتمشو شوية

يزن بتساؤول: اومال ي حبيبتي انيت ف الشهر الكام دلوقتي

نور بتذكر: امم في اخر السابع

يزن بضحك: اها طب خدي بالك ي حبيبتي لتولدي في الامتحان

نور بضحك: لالا متقلقش

وهما ماشيين كان فيه ولدين بيعاكسو نور يزن اتعصب ومسك الاول ونظل فيه ضر’ب يزن بعصبية: عشان تحرم تبص لمراتي ي زبالة

التاني لسه هيضر”ب يزن من ورا نور صرخت جامد وقالت حاسب ي يزن

يزن بص وراه لاقي الولد لسه هيضر’بو علي راسو ب الشومة

يزن مسكها بايديه جامد ومسكو دغدو من الضر”ب

الناس اتلمت كلها ونور عمالة تعيط وتفضل تقولو خلاص

واحد اتصل ب البوليس ان فيه واحد بيضر”ب شباب

(في القسم).

نور قاعدة بتعيط ويزن واقف للظابط وبيقولو

الشابين دوول بصوا لمراتي وقعدو يعاكسو فيها وطبعا انا مش هبقي قاعد ساكت ياعني

الظابط: بس مش تضر”بهم كده ده كان فيها مoت

نور وهي بتدافع عن يزن: يحضرت الظابط الشاب ده مسك عصاية وكان هيضرب جوزي وانا لولا اني شوفتو وقولتله

الظابط: تمام الشابين دوول هياخدو حبس انهم تعدو علي مراتك وعلي حضرتك.. بس طبعا حضرتك لازم تاخد شوية اجرءات قنوانية لانك ضر”بتهم ضر”ب مبرح
يزن بهدوء: تمام حضرتك

والشابين اتحبسو ويزن اخد اجرءات واخد نور وطلع وهو متعصب ومش شايف قدامو

نور بمحاولة تهدئة: يزن ي حبيبي اهدي خلاص حصل خير

يزن بعصبية مفرطة: شوفتي من الصبح ونتي عايزة تخلينا ننزل وشوفتي اي اللي حصل.

نور دمعت وسابت اديه ومشت قدامو وسابته

لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 8 في السطر التالي 👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى